Paasweekend overleefd en de overgeslagen week. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Janne Brouwers - WaarBenJij.nu Paasweekend overleefd en de overgeslagen week. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Janne Brouwers - WaarBenJij.nu

Paasweekend overleefd en de overgeslagen week.

Blijf op de hoogte en volg Janne

08 April 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Hoi allemaal,

Voordat ik bij het paasweekend ben zal ik even de gemiste week kort beschrijven. Deze week was kort gezegd saai. Hannah was in Saba en Casper was ook weg. Dit betekende de dat we alleen met Chuck waren en ook zelf het rooster moesten maken. Helaas beschikten we maar over een auto en kregen we ineens te horen dat we tien Nederlanders moesten rondleiden dus moesten we de planning iets aanpassen.

De tour geven aan de Nederlanders was weer eens wat anders dan anders. Helaas kenden Chuck de route niet goed genoeg. Dus moest ik voorop. Tom was al terug met twee vrouwen die het te zwaar vonden. Gelukkig vond ik de route wel en kregen we toen we klaar waren ook nog een beetje geld omdat we de rondleiding hadden verzorgd. De rest van de week heb ik veldwerk gehad, een dagje Tom meegeholpen en in tuin gewerkt.

In het weekend weer een poging tot duiken gemaakt alleen dit was de tweede poging die faalde. Ik denk dat ik helaas niet gemaakt ben voor duiken. Ik zou het heel graag willen, maar helaas gaat het mij niet lukken.
De wasmachine is helaas kapot gegaan dit betekende dat heel de vloer tot ongeveer de keuken zeiknat was en daarna de wasmachine buiten stond om toch te kunnen wassen. Ja, in Statia moet je het doen met wat minder middelen.

Tip voor Tom check altijd je jaszakken voordat je een jas opbergt! Ik vond een boterham van de heenreis in zijn jaszak althans ik denk dat het een boterham was.

Vorige week dinsdag is Thijs aangekomen. Thijs is een master student aan de universiteit van Amsterdam. Ik ga hem helpen met het vangen van leguanen. Dus vorige week heb ik mijn eerste leguanen vast gehouden. Het zijn fantastische beesten om te zien.

Op vrijdag waren de meeste van ons vrij en zijn we lekker naar het strand gegaan om lekker bij te komen van de drukke weken. S'avonds was er natuurlijk karaoke. Waar wij als stagiaire's van STENAPA om 4 uur nog stonden. Het was al met al heel gezellig.

De rest van het weekend hebben we door gebracht (hoe raadt je het) op het strand. S'avonds hebben we op het strand gezeten of waren we te vinden bij een van de vele tentjes waar ze muziek hadden, eten en drinken. Al met al een gezellig paasweekend maar wel heel gezellig en anders dan in Nederland. Maar uiteindelijk hebben we toch de paaschocolade gevonden en natuurlijk kon een paasontbijt met eieren niet ontbreken.

Tot snel!!

  • 09 April 2015 - 21:36

    Hanny Spijkers:

    Hoi Janne,
    Wat een leuk verslag zeg!!
    Ik hoop dat je ons ook rond gaat leiden over 2 weken.
    Wat betreft het duiken herken ik een heleboel in je verhaal. Ook ik heb mijn binnenwaterbrevet gehaald en buitenwater. Ik durfde nooit van een boot af te duiken dus alleen maar vanaf de kant en bij mij was het erg afhankelijk in welke periode van de maand ik ging duiken. De ene keer ging het goed en de andere keer wilde ik er meteen weer uit. Je moet je er gewoon wel goed bij voelen want het moet wel gewoon leuk zijn toch? Het is niet voor niets een hobby.
    Wat een sloddervos die Tom zeg, bah, bah.
    Uit je verslag te lezen gaat het volgens mij wel goed met je. Beter dan een tijdje geleden niet?
    Het klinkt in ieder geval heel vrolijk.
    Ik ga morgen voor de 3de keer naar de bank om te proberen een deel van het huisje te storten, ja makkelijk is dat niet. Mocht het niet lukken dan willen we het geld op Tom zijn rekening storten met de vraag of hij het dan wil betalen. Je hoort er nog van.
    Groeten aan Tom. Van ons allemaal Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4121

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 26 Juni 2015

Stage Statia

Landen bezocht: