Eindelijk waren ze daar dan! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Janne Brouwers - WaarBenJij.nu Eindelijk waren ze daar dan! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Janne Brouwers - WaarBenJij.nu

Eindelijk waren ze daar dan!

Blijf op de hoogte en volg Janne

19 Juni 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Ja vorige week vrijdag kwamen eindelijk mijn ouders en mijn (grote) broertje aan. Gelukkig starten de ochtend al goed wat betekende dat Jesse (op zijn verjaardag), Willem, Tom, Ozzy, Casper en Chuck met een despo zijn gestart.

Maar s'middags waren ze daar eindelijk. Wat was het fijn om ze weer te zien en lekker bij te kletsen. S'avonds heeft Jesse een BBQ gehouden en daarna moesten wij natuurlijk naar karaoke. Gelukkig was het een prima avond die redelijk vroeg (echt 1 uur s'nachts, valt dus mee) was afgelopen.

S'ochtends werden Tom en ik jaloers gemaakt met een foto van het ontbijt wat pa, ma en Niek bij Kingswell hebben gekregen. Vers fruit en eieren jammie wat zag dat er lekker uit. We zijn deze dag vooral lui geweest en wezen snorkelen met Niek en we zagen meteen de eerste keer een schildpad.

De dag erna konden wij ook genieten van het heerlijke ontbijtje. Dit was een cultureel dagje. We zijn naar het museum geweest. Nu ja museum zo groot is het nou ook weer niet. Daarna zijn we nog na het Fort gelopen waar Niek in een boom geklommen is om Mango's te plukken. S'middags zijn we nog gaan snorkelen en zijn pa en ma ook mee gegaan. Daarna lekker een cocktail gedronken (nou ja Niek vond ze niet zo lekker) al waren ze wel weer heel sterk gemaakt. Daarna bij Kingswell gegeten de mannen hadden spare ribs die zo van het bot afgleden en mama en ik hadden vis. Daarna als toetje nog triple chocolat taart. Wat hebben we lekker gegeten zeg.

Maandagochtend moest Tom weer werken. We zijn met z'n allen de Quill opgegaan en ook nog helemaal de krater in gegaan. Ze vonden het super leuk om te doen. In de Quill is het namelijk een droog tropisch regenwoud met bomen die onwijs groot zijn. s'middags moest er natuurlijk weer gezwommen en gesnorkeld worden in de zee en in het zwembad.

Dinsdagochtend zijn we naar de Northern Hills en Zeelandia beach gegaan. Heerlijk van het uitzicht genoten op de butterfly trial. Op Zeelandia beach komen de zeeschildpadden aan waaronder de Leatherback de grootste zeeschildpad. Daarna heeft Wim (eigenaar Kingswell, kwam ons ophalen) ons ontvoerd naar White Wall omdat ze dit nog niet gezien hadden. s'middags zaten er nog drie leguanen bij het zwembad. Dit kwam waarschijnlijk door de regen, eindelijk regende het weer. S'avonds weer gedineerd bij Kingswell het eten is er super lekker alleen moet je de keuken niet zien.

Woensdag stond in het teken van inpakken. Oftewel met z'n allen naar Rosemary Lane om mijn spullen te droppen en weer spullen en een koffer op te halen want s'middags gingen we naar Sint Maarten. Claire (medewerker STENAPA) was zo lief om ons naar het vliegveld te rijden eenmaal op sint maarten hebben Tom en Mama een taxi gereden. In het hotel aangekomen waren we zo blij met onze Kingsize bed! We zijn op zoek gegaan naar een winkeltje en daarna op zoek naar een restaurant met pizza. Uiteindelijk hebben we er eentje gevonden en hebben daar gewacht tot papa, Niek en Tom uit het zwembad had gevist. Daarna heerlijk een pizza gegeten. Waar Tom te veel pittige olie op z'n pizza deed. Hij heeft een waarschuwing gehad van iedereen. Het was uiteindelijk toch iets te pittig en Tom zat heftig te zweten daar.

Donderdag was de laatste dag dat we iets samen konden doen. Alleen werden wij (Niek, Tom en ik) allemaal niet op tijd wakker. Die Kingsize bedden slapen echt hemels. Hierdoor moesten we haasten voor de Ferry. Dat uiteindelijk een taxi bleek te zijn. We zijn op Dawn Beach terecht gekomen en heel de dag daar gebleven. Helaas was er veel zeewier waardoor zwemmen niet echt lekker was. Maar onder een palmboom in de schaduw liggen met witte zandstranden is ook best prima. Niek en Tom hebben nog wel lekker gezwommen, gesnorkeld en gekke filmpjes gemaakt. Lekker frietjes gegeten en wat gedronken bij een bar aan het strand. Daarna zijn we weer opgehaald door de taxi en hebben we bij het hotel nog even gezwommen. S'avonds weer bij hetzelfde restaurant gegeten als de dag ervoor.

Vrijdag toch echt afscheid moeten nemen. Ook al zag ik ze op dat punt weer over drie weken toch was het even lastig. Die dag zijn Tom en ik naar Philipsburg geweest. Onze taxi kwam niet op dagen dus hebben we maar gewoon de eerste taxi gepakt die aankwam met mensen. Het was gelukkig niet zo druk in Philipsburg en we hebben lekker geshopt. Daarnaast hebben we yoghurt ijsje gemaakt (swirl idee). Tom had er een met gummy beertjes in. Om twee uur zijn we maar eens gaan lunchen bij de haven. Tom had lekker een hamburger en ik had een heerlijke wrap met kip en mango. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een taxi. Uiteindelijk zijn we voor 18 dollar (heenweg betaalde we 25 dollar) terug gebracht. Maar dat betekende wel dat we in een Fort zaten die ongeveer uit elkaar viel.

Zaterdag moesten we helaas weer terug naar St. Eustatius. Ik wilde zo graag het vliegtuig terug naar huis pakken. Met de taxi kwamen we langs Philipsburg waar we zagen dat er een cruiseschip was aangekomen. Wat zijn die dingen groot zeg en gelukkig was er gisteren geen. Want ik ben het niet meer gewend om met veel mensen ergens rond te lopen. We zijn even naar Maho Beach gelopen. Dit is het strand waar de vliegtuigen zo laag overvliegen. Mensen gaan in het hek hangen en de piloten geven dan even wat extra waardoor deze mensen inderdaad echt vliegen. Naar een pita met kip en te veel knoflook ingecheckt bij het vliegveld. Daar gewacht op ons vliegtuig met de champions league op de televisie en lekker een pizza gegeten. Jessica (manager marine park) was zo lief om ons op te halen van het vliegveld.

De dag erna hebben we lekker met z'n allen gebarbecued. Alleen was het zondag en dan is het heerlijke vakantiegevoel toch vervelend als je de volgende dag weer om 6.15 eruit mag.

De rest van de week was niet zo heel bijzonders. Met de familiedag het kantoor geschilderd en s'avonds een filmavondje met z'n allen gehouden. Zaterdag gesnorkeld met Tom, Tom en Willem. Daarna helemaal naar de Manon en Adrian gelopen om daar burgers te eten. De terugweg was super grappig omdat (ik zal de naam niet noemen) ongeveer in zijn broek deed. Was een weg met geen verlichting en we kwamen ook nog twee auto's tegen die stil stonden. Nou de horror verhalen deden de ronde.

Maandag eindelijk mijn verslag afgekregen en kunnen inleveren, eindelijk! Dit betekende dus dat ik de rest van de week aan mijn nest boxen kon werken en ook deze zijn afgekomen. Nu nog de laatste dingen voor school afronden en dan heb ik ook mijn tweede stage afgerond.

Ik ga even genieten van mijn laatste weekend!
Tot over een week Nederland!!